ملکه رنجبر صحنه را ترک کرد

ملکه اولین بازیگر نقش«کوزت» ایران درگذشت
بانو ملکه رنجبر پیشکسوت سینما تلویزیون و تئاتر در سن ۸۱ سالگی در بیمارستان کسری پس از شش دهه نقش‌آفرینی و یک دوره بیماری سخت صحنه را بدرود گفت.
پدر ایشان عبادالله رنجبر از مهاجرین قفقاز و یکی از‌ پایه‌گذاران اصلی تئاتر در ایران بود.
ما ملکه رنجبر را با نقش خانم فرامرزی در سریال کمدی زیر آسمان شهر می‌شناسیم اما نقش‌آفرینی وی به سال‌های بسیار دور به ۶ سالگی این هنرمند پیشکسوت باز می‌گردد …
ایشان اولین نقش خود را در نمایش بینوایان بعنوان کوزت و در شهر زیبای رست بازی کرد .

او آغاز کارش در تئاتر سعدی بود و‌بعدها به رادیو سر انجام به تلویزیون راه یافت تا با هنرنمایی در داستان یک شهر به کارگردانی اصغر فرهادی و نمایشنامه‌های آرشین مالالان و همسایه مزاحم به هنرمند نام آشنای ایرانیان بدل گشت .
ملکه سینمای ایران نامی است که بسیاری از مجلات به ایشان دادند از سال ۱۳۹۲ خانه نشین شد و به دلیل رنج بردن از بیماری پارکینسون قادر به فعالیت هنری نشد .
ملکه رنجبر که پیش از انقلاب، کارمند شهرداری بود، چند سال قبل در مصاحبه‌ای گفته بود نمی‌داند بدون حقوق بازنشستگی چگونه می‌توانست زندگی کند.

این هنرمند بارها گلایه کرده بود که من با یک عمر خاک صحنه خوردن در این کشور فراموش شدم! می‌ترسم روز مرگم هم در مراسم تدفین ، مرا تنها بگذارند اما روحیه طنازی‌اش را رها نکرد و گفت:
” اگر اینطور باشد آن دنیا با شما قهر می‌کنم “
مراسم تشییع و تدفین مرحوم ملکه رنجبر صبح دیروز جمعه ۹ اسفند در بهشت زهرا در قطعه هنرمندان برگزار شد به درخواست خانواده و با توجه به ویروس کرونا و برای حفظ و سلامتی شهروندان مراسم تشییع ملکه رنجبر امروز بعد از اقامه نماز میت بدون تشریفات خاصی برگزار شد و هزینه مراسم این هنرمند فقید برای امور خیریه صرف خواهد شد .

زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۱۷ در رشت
درگذشته ۸ اسفند ۱۳۹۸ در تهران

یادش گرامی نامش جاودان 💔

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در یادداشت‌های پراکنده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.