سايت صادق هدايت را آمريكايي‌ها دزديدند

روزنامه فرهيختگان – شماره ۱۰۴۹ – صفحه ۱۲ – چاپ تهران –  ۶ تير  ۱۳۸۹



سايت صادق هدايت را آمريكايي‌ها دزديدند و به شرخرها فروختند
صادق هدايت هم تحريم شد
جهانگيرهدايت
ما كه سهل است هيچ‌كس نفهميد اين تحريم آمريكايي‌ها عليه ايران چه جورياست؟ آيا كل ممالك محرومه ايران تحريم شده؟ آيا حكومت ايران تحريم شده؟ و بالاخره آيا مردم ايران تحريم شده‌اند؟

زعماي ايالات متحده اين طور فرمايش مي‌كنند كه منظور ما تحريم حكومت ايران است اما دروغ مي‌گويند. دروغ كه شاخ و دم ندارد. آنقدر اينها دروغ گفته‌اند كه روز به روز دماغ مجسمه آزادي در نيويورك دارد درازتر مي‌شود. بالاخره كار دروغ و دونگ حضرات به‌جايي رسيد كه دماغ مجسمه آزادي از شدت درازي تمام اقيانوس اطلس را پيمود و رسيد به قاره اروپا. حالا از طرف شركت eNom.Inc دارند Lie Coaster (دروغ كاستر) مخصوص درست مي‌كنند كه دروغگوها به رايگان سوار آن شده از نيويورك سر مي‌خورند تا مي‌رسند به اروپا. 

البته غير دروغگوها هم مي‌توانند از اين آخرين وسيله ارتباطي استفاده كنند ولي چون حق تقدم با دروغگوها است گويا تا 158 سال ديگر بليت‌هاي دروغ كاستر رزرو شده است، اما قاچاقچيان بازارسياه خيابان پنجم نيويورك مي‌توانند بليت بازارسياه را هم به قيمت بسيار زياد به متقاضيان بدهند. ملاحظه مي‌فرماييد كه تحريم چه نتايج سودآوري براي دروغگوها به بارآورده و خط ارتباطي بين قاره‌اي را ابداع كرده است. و اما دروغ. اين آقايان و احتمالا خانم‌ها مي‌گويند تحريم‌ها طوري طراحي شده كه فقط شامل حكومت ايران مي‌شود و ما مخصوصا بسيار دقت كرده و فراست به خرج داده‌ايم كه مبادا ملت نجيب ايران در اثر تحريم صدمه‌اي ببيند! اما از اوايل سال ۱۳۸۹  بعد از ۹ سال ناگهان شركت eNom.Inc آمريكايي سايت صادق هدايت را قطع كرده است. 

حالا صادق هدايت كه در گورستان پرلاشز پاريس آرميده، چگونه شامل اين تحريم مي‌شود از مصاديق بسيار روشن همان دروغ دماغ‌درازكن است. يك سايت ادبي، غيردولتي، غيرانتفاعي خالص ادبي يك‌مرتبه زير گيوتين تحريم آمريكايي قطع مي‌شود. 

ما هم هرچه مي‌گوييم شركت آمريكايي كه شته نخوت و غرور سرتاپايش را گرفته و تعفن آمريكايي بازي فضا را مسموم كرده، اعتنا نمي‌كند. من به شدت نگران سايت‌هاي فردوسي و سعدي و حافظ و مولانا و صدها شاعر و نويسنده ايراني هستم كه اگر از جانب آمريكايي‌ها به سايت آنها سرويس مي‌دهند، قطع شوند. بعد هم نام بزرگان ما در سواحل سومالي و زيمبابوه شرخري مي‌شود. من هرچه فكر مي‌كنم نمي‌توانم بفهمم كه سايت صادق هدايت با غني‌سازي اورانيوم چه ارتباطي دارد؟ يعني حالا با قطع اين سايت همه‌چيز دارد طبق دلخواه يانكي‌ها جلو مي‌رود؟ هي‌هي جبلي قم‌قم. شركت آمريكايي eNom.Inc ايران را تحريم كرد و سايت صادق هدايت را قطع كرد. اين‌طور نيست، اينها سايت يكي از معتبرترين نويسندگان ايران و زبان فارسي را از بازماندگانش دزديدند. تحريم يك بهانه بود براي اين سرقت بي‌شرمانه. 

اما قضيه به اينجا خاتمه پيدا نكرد. در تاريخ ۱/۱۸/۱۳۸۹ بلافاصله سايت صادق هدايت را با نام او به يك شركت تبليغاتي چيني فروختند كه براي خانم‌ها هم دنبال مشتري مي‌گردد! بله یک شرکت آمريكايي سايت صادق هدايت را دزديده فروخت و به اين ترتيب ثابت كرد كه قصدش اهانت به تمدن و فرهنگ و ادبيات و هنرهاي ايران است. كدام ابلهي به يك شركت اين اجازه را داده كه نام سايت نويسنده والامقام ايران را بدزدد و به هر آشغال‌كله‌اي كه دلش مي‌خواهد بفروشد؟ اينجاست كه ما متوجه فقدان اصالت و وفور ابتذال در كشوري مي‌شويم كه فرهنگ اصيل آن مال سرخ‌پوست‌ها است! درحالي كه در صداي آمريكا فرياد و فغان به‌پاست كه در ايران سايت‌ها را فيلتر مي‌كنند و آزادي رسانه وجود ندارد، خودشان دنبال شرخرهايي مي‌گردند كه در چين و ماچين مال دزدي مي‌خرند و اين مال دزدي سايت بزرگان علم و ادب زبان فارسي است. 

شنيده‌ام شرخرها هركدام روي يك وانت بلندگو گذاشته در واشنگتن توي خيابان‌ها فرياد مي‌زنند، آهاي سايت قطع‌شده، وبلاگ تحريم‌شده، اسم دزديده‌شده بزرگان علمي و ادبي و فرهنگي مي‌خريم. مخصوصا نوع خاورميانه‌اي اين اقلام را شيرين مي‌خريم. بشتابيد، تا مي‌توانيد سايت و وبلاگ را بگذاريد زير ساطور تحريم و بعد هم ما را خبر كنيد. 

البته به همين بهانه صدها سايت ايراني ديگر را هم قطع كرده‌اند اما چون مي‌دانند صادق هدايت كيست او را فروخته‌اند. ما از همه ايرانياني كه در اثر اين دزدي‌ها متضرر شده‌اند دعوت مي‌كنيم به‌طور دسته‌جمعي این دزدها را رسوا كنند.

**توضیح: دو سه سال پیش و لابد در یکی از مراحل این تحریمات آمریکایی انقلابی! سایت مجله‌ی کاملأ فرهنگی ادبی‌ی دفتر هنر را هم به همین بلا گرفتار فرمودند. تا دوستان محترم غالبأ پهلوی‌پرست نه حتی سلطنت‌طلب کیف فرموده با صدای بلندتر شعار ملی میهنی‌ی”تحریم آمریکایی اعمال باید گردد- حماله‌ی* نظامی انجام باید گردد” را تکرار بفرمایند.
*جمع ساختگی‌ی حمله
**توضیح از مسؤل رسانه می‌باشد.   

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در با هدایت از هدایت ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

One Response to سايت صادق هدايت را آمريكايي‌ها دزديدند

نظرتان را ابراز کنید