کشتار جمعی‌ی ارامنه در ترکیه

دیدن این عکس‌ها شما را به یاد چه اتفاق ناگواری می‌اندازد؟!!. البته جواب کشتار وحشیانه یهودیان جهان به دست مزدوران نازیست آلمان و طرفداران ریز و درشت آن‌هاست. اما چیز غمگین‌تر و اسف‌انگیزتر آن‌ست که فرزندان و بازماندگان همان ستمدیگان یهودی که امروزه سکان اقتصادی و سیاسی‌ی بسیاری از وسایل ارتباط جمعی را در دست دارند از کنار این کشتار غم‌بار و امثال آن مانند آن‌چه در سرزمین‌های فلسطینی می‌گذرد به‌راحتی می‌گذرند و فراموش کرده‌اند که پدران آن‌ها نیز به خاطر همین مماشات با دیکتارتورهای جهانی عاقبت قربانی دستان خون‎آلود آن‌ها شدند.

                                                                                                    رسانه

عکس هایی که جهان را شوکه کرد

نقل از: رادیو فردا

آرمین تی وگنر، سرباز و از اعضای تیم پزشکی ارتش آلمان، متحد امپراطوری عثمانی در زمان جنگ جهانی اول بود. عکس‌های متعدد وگنر از کشتار و درد و رنج ارمنی‌ها در سال‌های ۱۹۱۵و ۱۹۱۶، جهانیان را با آنچه بسیاری از تاریخ‌دانان «نخستین نسل‌کشی» قرن بیستم می‌دانند، آشنا ساخت. عکس گرفتن از ارمنی‌ها ممنوع بود، وگنر دستگیر و پس از مدتی به آلمان بازگردانده شد.


آرمین تی وگنر

آرمین تی وگنر، نویسنده، شاعر، عکاس و سرباز آلمانی. عکس‌های وگنر جهان را از وضعیت ارمنی‌ها در سال‌های جنگ جهانی اول در امپراطوری عثمانی آگاه ساخت. 


1-خانواده ارمنی قبری در نزدیکی راه آهن بغداد می‌کَند ( سال ۱۹۱۵)

3


5- کوچ اجباری و ارمنی ها در حلب (سال ​ ۱۹۱۶)


6-اجساد کودکان ارمنی در بیابان دیرالزور که قرار بود اقامتگاه جدید ارمنی ها باشد (سال  ۱۹۱۶).


9-ارمنی ها در نزدکی راه آهن بغداد (سال ​ ۱۹۱۵)


10-اجساد دو ارمنی در نزدیکی راه آهن بغداد ( ۱۹۱۵)


14-ارمنی هایی که مجبور به کوچ اجباری شدند در نزدیکی راه آهن بغداد

16-ارمنی های یتیم در حلب

 

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در یادداشت‌های پراکنده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.