پای صحبت کلثوم ننه‌ی بیژن اسدی‌پور(بخش اول و دوم)

توضیح

کلثوم ننه را دو شماره پیش با هم شروع کردیم ولی کیفیت بد تصاویر به عللی که عمده‌ی آن ضعف دانش کافی حقیر در کار با کامپیوتر بوده هیچگاه ارضاء‌ام نکرد.

حالا که بعد از کلی کلنجار رفتن با این جعبه‌ی جادویی موفق به ارایه‌ی بهتری از این تصاویر شدم( لااقل به زعم خودم) و از  آن‌جا که خواندن این کتاب و دیدن طرح‌های آن‌را برای همگان لازم می‌دانم یک بار دیگر آن را از ابتدا با هم مرور می‌کنیم. امیدوارم که دیداری باشد جان‌نواز پر بار.  

با مروری حتی گذرا بر آثار گونه‌گون بیژن اسدی‌پور طراح و طنز نویس متعهد کشورمان به آسانی می‌توان دریافت که مسایل زنان ایرانی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی‌ی خاطر او بوده است. از نوزده شماره‌ی منتشره‌ی دفتر هنر که با آن آشنایید، سه شماره‌ی آن به زنان نام‌آور نویسنده و شاعر اختصاص یافته که در مقایسه با بسیاری نشریات دیگر که غالبأ مسایل زنان را بخشی از کل جامعه دانسته و پرداختن به آن‌را به طور مجزا و یگانه لازم نمی‌دانند و مدعی‌اند که پرداختن به بحران کلی جامعه مثل آزادی و برابری و..، موضوع زنان را نیز در بر می‌گیرد، بخوبی تفاوت دیدگاه او را با دیگران لمس کرد. در زمینه‌ی طراحی،‌ زنان درذهن تابناک بیژن جایگاه خاصی دارد که البته همه‌ی علاقمندان کارهای او از آن به خوبی آگاهند. کلثوم ننه‌ی بیژن اسدی‌پور را که به تازگی از دوست نازنینی بدستم رسید یکی از بهترین آثار بیژن در زمینه‌ مسایل زنان در ایران یافته‌ام که دوست دارم با توجه به شرایط نفس‌گیر بانوان سخت‌کوش جامعه کنونی‌ی ایران بخش‌هایی از آن را در شماره‌های پیاپی‌ با شما قسمت می‌کنم. 
                                                                                     رسانه 


افزودن عنوان

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در کلثوم ننه‌ ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید