.«رابین ویلیام» یک طوفان رعدآسا در زمینه‌ی نبوغ کمیک

آمده: در مجله الکترونیکی فرهنگ نو

سال مرگ رابین ویلیامز هنرپیشه کمدی

پیام‌ اسپیلبرگ و آکادمی اسکار و …

.

                                  «رابین» یک طوفان رعدآسا در زمینه نبوغ کمیک بود!

.

«همیشه فکر می‌کردم بدترین اتفاق اینه‌که آخرش تنها بمونی، اما نه! بدترینش اینه که کنار آدم‌هایی بمونی که باعث می‌شن احساس تنهایی کنی…!».                                                 رابین ویلیامز

 

اشاره: امروزسال مرگ درگذشت یک هنرپیشه معروف کمدی است ….رابین ویلیامز زمانی در پاسخ به سوال مجری یک برنامه‌ی تلویزیونی که از او پرسیده بود اگر به بهشت برود چه از خدا خواهد خواست؟ گفته بود: “یک بلیت برای ردیف اول کنسرت موتزارت.”۹ سال پیش در چنین روزی بازیگر معروف صاحب اسکار درگذشت..! جسد “رابین ویلیامز” بازیگر فیلم «انجمن شاعران مرده»، روز دوشنبه ۱۱ اوت بر اثر آن چه پلیس کالیفرنیا خودکشی و خفگی اعلام کرده در خانه‌اش در تیبورون پیدا شد….مجله “فرهنگ نو” با یادآوری ارزش‌های بازیگری و سینمائی ویلیامز….توجه شما را به مطالب بیش‌تری ازاین هنرمندجلب می‌کند……

علی سرهنگی

 

اما مرگ برای او چهره‌ی دیگری داشت. رابین ویلیامز؛ وداع در ۶۳سالگی… اگر ویلیامز در‌ نقش پچ آدامز -پزشک مشنگِ فیلمی به همین نام- با پوشیدن لباس دلقکان، کودکان سرطانی دم مرگ را می‌خنداند، با مرگِ خودخواسته‌‌اش، به پیشباز مرگی عبوس و دردناک رفت. مرگی که جامعه‌ی سینمایی جهان را مبهوت کرد و تکان داد. 

 

هنگامی که پلیس در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۱۴ جسد ویلیامز را در خانه‌اش از حلقه‌ی داری که خود را با آن از لوستر مجلل پذیرایی خانه آویخته بود پایین کشید، مچ هر دو دستش را خونین و بریده یافت. ساعاتی بعد پزشکی قانونی دلیل مرگ ویلیامز را این‌گونه شرح داد: او ابتدا در حمام خانه رگ‌های دستش را بریده و مدتی پس از آن خود را به دار آویخته است. انتخاب چنین مرگ دردناکی می‌توانست دلیل هولناکی داشته باشد. 

 

شاید ویلیامز برای مطمئن شدن از این‌که کسی ناگهان به کمک‌اش نخواهد آمد تا نجات‌اش دهد، خود را از لذت تماشای جاری شدن خون از مچ دست‌ها و آن سبک‌ساری خلسه‌آور (همچون مارک روتکو) محروم کرد تا با طنابٍ دار، پایانی قاطع را برگزیند. یک پایانِ موحش و مهیب برای سال‌ها خوش‌طبعی و بذله‌گویی. کسی که می‌خواست با مچ‌های بریده شده و گردن کبود به دیدنِ کنسرت موتزارت در بهشت برود.

بنابه گفته مدیر روابط عمومی این کمدین او مدت‌ها از افسردگی رنج می‌خبرد…این بازیگر سه بار نامزد اسکار شد و برنده جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «ویل هانتیگ خوب»، گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه ساترن نقش اول مرد و گرَمی شده بود. پیش شرط رابین ویلیامز برای بازی در هر فیلمی استخدام حداقل ۱۰ بی‌خانمان توسط کمپانی سازنده برای ساخت آن فیلم بود. او در دوران کاری خود به ۱۵۲۰ بی‌خانمان کمک کرد. رابین ویلیامز چه در عرصه هنر و چه در انسانیت بهترین بود …یادش گرامی

.

پیام‌ اسپیلبرگ و آکادمی اسکار و …

چهره‌های سرشناس دنیای سینما و سیاست در پیام‌هایی، مرگ ناگهانی «رابین ویلیامز»، بازیگر سرشناس برنده اسکار هالیوود را تسلیت گفته و آن را باورنکردنی دانستند.

 «باراک اوباما»، رئیس جمهور وقت آمریکا در پیامی که منتشر کرد نوشت: رابین ویلیامز یک دکتر‌، نابغه‌، استاد،‌ رئیس‌ و یک همه کاره بود. او در حیطه خود حرف اول را می‌زد. ویلیامز مثل یک غریبه وارد زندگی‌های ما شد، اما در آخر تمام المان‌های روح بشری را به تسخیر خود درآورد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت: او ما را گاهی به خنده و گاهی به گریه وامی‌داشت. او با سخاوت و گشاده‌رویی استعداد ذاتی‌اش را به همه آن‌هایی که نیازمندش بودند‌، می‌بخشید؛ از نظامیان آمریکایی در خارج از کشور تا افراد مستمند در خیابان. من به همراه خانواده‌ام تسلیت خود را به خانواده ویلیامز اعلام می‌کنم.

استیون اسپیلبرگ، کارگردان سرشناس آمریکایی در پیام خود نوشت: رابین یک طوفان رعدآسا در زمینه نبوغ کمیک بود و خنده‌های ما تندبادی بود که به او نیرو می‌بخشید. من نمی‌توانم باور کنم که او رفته است.

ران هاوارد، سینماگر معروف هالیوودی نیز در پیام خود آورده است: ما رابین را از دست دادیم، اولین‌بار وقتی او مجموعه‌ تلویزیونی مورک B4 را می‌ساخت شاهد نبوغ او بودم. او یک هنرمند برجسته و یک شخصیت شیرین بود.

فارست ویتاکر، بازیگر اسکاتلندی برنده اسکار نیز در پیامی نوشت: دنیا یک شخصیت ویژه را از دست داد. او به قلب ما نفوذ کرد، به ما خنده هدیه داد و کمک کرد تا ما درباره چیزهای غیرممکن فکر کنیم. من بسیار خوشحالم که توانسته‌ام وارد دنیای او شوم. او این دنیا را با حضور خودش برای همیشه تغییر داد. افکار و دعاهای من تقدیم به خانواده او…

بن استیلر، کمدین آمریکایی نیز در پیامی نوشت: مهربانی و سخاوت ویلیامز همیشه مرا به فکر فرو می‌برد. او همیشه با آنهایی که می‌خواستند با او ارتباط برقرار کنند مهربان بود. همیشه لبخند به لب داشت و برای خنداندن مردم همه کار می‌کرد. قبل از اینکه مردم فیلم‌های او را ببینند او عوامل فیلم و بازیگران را به خنده وامی‌داشت. او دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد.

جان تراولتا، بازیگر سرشناس هالیوودی نیز در پیام تسلیت خود نوشت: من انسان برجسته‌، خوش بیان و فکوری مثل ویلیامز را هرگز ندیده‌ام. تعهد او به عنوان یک هنرمند برای تغییر روحیه ما و خنداندن‌مان قابل مقایسه با هیچ کس نیست. او عاشق مردم بود.

کوین اسپیسی، بازیگر برنده اسکار نیز در پیامی نوشت: رابین ویلیامز دنیا را به خنده و تفکر واداشت، من او را همیشه به یاد خواهم داشت و به او افتخار خواهم کرد. او یک دوست‌، هنرمند و بزرگمرد بود که فقدانش همیشه احساس خواهد شد.

آکادمی اسکار نیز در پیام کوتاهی رابین ویلیامز را نابغه‌ای خواند که اکنون دیگر آزاد است.

.

انتشار زندگی‌نامه…..

زندگی‌نامه “رابین ویلیامز”، بازیگر تازه درگذشته سینما به قلم امیلی هربرت توسط انتشارات جان بلیک منتشر خواهد شد…به گزارش بوک‌سلر، انتشارات «جان بلیک» تصمیم به انتشار زندگی‌نامه رابین ویلیامز، بازیگر و کمدین آمریکایی که دوشنبه هفته گذشته (۱۱ اوت) از دنیا رفت، گرفته است…

عنوان این کتاب «رابین ویلیامز 2014-1951: وقتی صدای خنده قطع می‌شود» است و «امیلی هربرت»، زندگی نامه‌نویس باتجربه‌ای که نگارش بیوگرافی مایکل جکسون، مت اسمیت و … را جزو آثار خود دارد، آن را خواهد نوشت.

.

فیلم‌شناسی بازیگر…..

عروسی بزرگ – (۲۰۱۳)شب در موزه: نبرد اسمیتسونین – (۲۰۰۹)شب در موزه – (۲۰۰۶)آر وی – (۲۰۰۶)ربات‌ها – (۲۰۰۵)یک ساعت عکاسی – (۲۰۰۲)بی‌خوابی – (۲۰۰۲)مرد دویست ساله – (۱۹۹۹)پچ آدامز (۱۹۹۸)ویل هانتینگ خوب – (۱۹۹۷)فلابر – (۱۹۹۷)دوستان – (۱۹۹۷)هملت – (۱۹۹۶)جومانجی – (۱۹۹۵)خانم دابت فایر – (۱۹۹۳)علاالدین (کارتون، دوبلر) – (۱۹۹۲)مرگ دوباره – (۱۹۹۱)بیداری‌ها – (۱۹۹۰)انجمن شاعران مرده – (۱۹۸۹)ملوان زبل – (۱۹۸۰)به دام انداختن…چه رویاها می‌آیند…شاه ماهیگیر…و رئیس جمهور بعدی….

نگاهی به مرگ

 و جوایز و زندگی

 رابین ویلیامز

https://fb.watch/tYxasWMqHo/

https://fb.watch/tYxd6CbHiL/

https://fb.watch/tYxepjjard/

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در یاد بعضی نفرات ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید