ویژه‌ی سالگرد خاموشی احمد شاملو


اطلاعیه کانون نویسندگان ایران در ارتباط با چهاردهمین سالگرد خاموشی‌ی احمد شاملو شاعر آزادی، آرشیو سینمای آزاد: دریغا که فقر چه به آسانی احتضار فضیلت است ( کارنامه ی سینمایی احمد شاملو از بصیر نصیبی)
..، آنک قصابانند مستقر با کنده وساطوری خون‌آلود (روزگار غریبی‌ست نازنین)  فایل تصویری یوتیوب
http://cinemaye-azad.com/archive/archive92.html
..احمد شاملو (۱٣۰۴ – ۱٣۷۹) شاعر، مترجم، نویسنده، پژوهش‌گر و عضو برجسته‌ی کانون نویسندگان ایران اکنون چهارده سال است که قلمش از تکاپو بازایستاده اما قلبش در حنجره‌ی بسیارانی که شعرهایش را زمزمه می‎کنند همچنان می‎تپد. این تداوم زیست ادبی وامدار دو ویژگی در کارهای او است: زیبایی کلام و عمق کلام. نزد ا.بامداد “گلو را بایسته تر آنکه زیباترین نام‌ها را بگوید” و چنین است که از گلوی سروده‌هایش نام‌های زیبا فراوان شنیده می‌شود که “انسان آزاد” سرآمد آن‌هاست؛ “هدیتی نه چنان کم بها که خاک و سنگ را بشاید”.
انسان آزاد بدون آزادی انسان به دست نمی‌آید. نکته‌ای که نه تنها چراغ راه آفرینش آثار شاملو در بیش از نیم قرن تلاش جان‌فرسای هنرمندانه‌اش بود، بلکه به زندگی اجتماعی و فردی او نیز جهت داد و بازش داشت از آن‌که به اسم مصلحت به دامن قدرت‌مداران و حکومت‌گران ضدآزادی درغلتد.
کانون نویسندگان ایران در چهاردهمین سال درگذشت این شاعر بزرگ یاد او را گرامی می‌دارد و روز پنج شنبه دوم مرداد ساعت پنج بعد از ظهر به همراه دیگر دوستداران او مزارش را گل باران می‌کند.
کانون نویسندگان ایران 
۲۹ تیر ۱٣۹٣
آرشیو سینمای آزاد: دریغا که فقر چه به آسانی احتضار فضیلت است ( کارنامه‌ی سینمایی احمد شاملو از بصیر نصیبی)
http://cinemaye-azad.com/archive/archive92.html
Cinemaye Azad's photo.
Cinemaye Azad's photo.Cinemaye Azad's photo.

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در یادداشت‌های پراکنده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید