زلزله در ایران

نامه‌ی حبیب مراتب همدردی خود را با مردم عزيز مناطق زلزله‌زده‌ی استان بوشهر اعلام داشته برای کسانی‌که متحمل خسارات جانی و مالی شده‌اند آرزوی تحمل وشکیبایی می‌کند.

عکسی از زلزله‌ی بوشهر

یک‌بار دیگر خشم طبیعت دامنگیر ضعیف‌ترین بخش مردمان وطن عزیزمان ایران شد. گزارش‎ها حکایت از تلفات و خسارات فراوان می‌کند. نگاهی به تصاویر رسیده در سایت‌های مختلف، خرابی‌ی خانه‌های زیادی را نشان می‌دهد که غالبأ از پای‌بست سست و خسرا‌ن‌پذیر بوده‌اند. این مصیبت برمردمی وارد آمده است که در استانی زندگی می‌کنند که تنها نیروگاه اتمی‌ی کشور در آن بنا شده است ولی شهروندان آن هنوز از داشتن حتی خانه‌هایی با حداقل زیربنای محکم و معقول که بتواند جان و مال‌شان را در مقابل زمین‌لرزه‌هایی مانند آن‌چه در هفته‌ی گذشته روی داد مصون بدارد.   
آیا بهتر نبود که با این‌همه پولی که صرف یک پروژه‌ی غیرضروری «حداقل برای این برهه از زمان‌»، که با توجه به عملکردها و سیاست‌های غلط قادر نبوده‌ایم حقانیت و ضرورت اقتصادی استفاده از نیروی اتمی را در کشورمان به جهانیان ثابت کنیم و باعث انزوای بیش‎ترکشور و فشار اقتصادی شدید به مردمان زحمتکش ما شده‌ایم حداقل رفاه را برای مردم چون ساختن خانه‌هایی که آن‌ها را در برابر بلایایی چون زلزنه اخیر مصون نگه‌می‌داشت فراهم می‌کردیم؟!!.

این‌ روزها همچنین زلزله‌ای دیگری در وطن‌مان  در مناطق مرزی استان سیستان وبلوچستان ایران و  بلوچستان پاکستان رخ داد که خسارات جانی و مالی‌ی فراوانی به‌بار آورد. ضمن ابراز تأسف و همدردی با زلزله زدگان این منطقه از کشورمان ایران و کشور پاکستان برای‌شان روزهای بهتری را آرزو می‌کنیم.

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در یادداشت‌های شخصی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید