پاسخ آقای جلیل بهار …..

بعد از انتشار مطلب خلق و خوی دکتر مصدق به قلم آقای خازنی برای اولین بار در این سایت آقای دکتر جلیل بهار همواره ادعای آقای خازنی را در مورد این‌که ایشان رئیس دفتر دکتر مصدق بوده‌اند را نادرست دانسته و گفته‌اند پدر ایشان آقای احمد بهار در تمام مدت صدارت دکتر مصدق عهده‌دار این سمت بوده‌اند.
در این رابطه ایشان اسنادی را نیز ارسال داشته‌اند. ضمن تشکر از آقای دکتر جلیل بهار برای ارسال این اسناد و برخورد مسئولانه برای روشن شدن گوشه‌ای از یک بخش مهم از تاریخ ایران، همراه با یادداشت کوتاه ایشان به این سایت کپی‌ی حکم ریاست دفتری آقای احمد بهار به امضای دکتر مصدق و محمدرضا پهلوی را برای‌تان می‌آوریم.
                                                                                                           ن. ح

 دکتر جلیل بهار
پاسخ آقای جلیل بهار
 …….مدارک مسلم ضمیمه را برای ارائه به حضورتان فرستاده‌ام. متأسفانه فرمان شاه چون با قطع بزرگ صادر می‌شده در دو تیکه ضمیمه  شده ولی یک اسکن یک ورقی که خوشبختانه اصل مطلب را دارد همراه با فتوکپی عکسی که در سال۱۳۳۱ در مجله اطلاعات هفتگی هم به چاپ رسیده برایتان اسکن شده است. خودتان قضاوت خواهید فرمود. از معاصرین درآن زمان اگر کسی زنده باشد صحت و سقم مراتب را می‌توانند استفسار فرمایند. آقای محمد امینی که در آن زمان یا متولد نشده بودند و اگرهم بوده‌اند کودکی بیش نمی‌توانستند باشند و بخشی از مطالبی را که  مرقوم می‌دارند و یا در سخنرانی‌ها می‌آورند مانند همین شهادت کذب که داده‌اند قابل اعتماد نمی‌باشد.  شاید ناهید خانم مادرشان بخاطر داشته باشند. یا اگر پیرمردهای بالاتر از ۸۰ و ۹۰ سال و وارد به اوضاع ن روزگار باشند و مثل این آقای خازنی شارلاتان که به دروغ و از روی خودنمائی و درغیاب مطلعین خود را عقل منفصل زنده یاد دکتر مصدق قلمداد می‌کند نباشند و یا مثل آقای امینی بدون دقت و مطالعه قلمفرسائی نفرمایند حقایق بیشتری را در اختیار شما بگذارند. یقین دارم اگر پدرشان زنده یاد نصرت اله امینی در قید حیات می‌بودند بهترین منبع و صالح‌ترین شخصیتی بودند که این موضوع را روشنمی‌فرمودند…… شادروان نصرت اله امینی هم وکیل مصدق و هم وکیل خانوادگی ما بعد از درگذشت پدرم نیز بوده‌اند.  بخدا  حجم و میزان تُف سربالا و دروغگوئی و خودنمائی‌های بی جهت از آسیب‌های هزاران کودتای خائنانه و کشتارهای رژیم‌های استبدادی بیشتر شده است. چرا؟ شما دلیلش را بجوئید و برای مردم بازگوئی بفرمائید.
…………………

….. – جلیل بهار

حکم آقای بهار

حکم بهار توسط شاه

دکتر مصدق و احمد بهار

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در یادداشت‌های پراکنده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید