جدایی نادر از سیمین

در این هفته هموطنان عزیزمان دلیلی یافتند برای شادی و نشستن لبخندی حتی کوچک بر گوشه‌ی لبان خسته‌شان.

همانطور که انتظار می‌رفت فیلم ایرانی‌ی «جدایی نادر از سیمین» جایزه‌ی اسکار فیلم‌های غیر از زبان انگلیسی را از آن خود کرد.

دبرا یانگ منتقد “هالیوود ریپورتر” نوشت: فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی روایت به ظاهر ساده‌ای دارد ولی مسائل اخلاقی و روان شناختی و اجتماعی مطرح شده در آن پیچیده است.
این فیلم موفق می‌شود جامعه ایرانی را به نحوی در کانون توجه قرار دهد که نمونه آن را در کمتر فیلم دیگر می‌توان یافت. این فیلم مثل «درباره الی» که دو سال پیش جایزه بهترین کارگردان یک جشنواره معتبر سینمایی را برای فرهادی به ارمغان آورد و در ادامه در بسیاری از کشورها اکران شد، این امکان را به طور بالقوه دارد که تماشاگر غربی را درگیر موضوع خود کند.”

این موفقیت را به نویسنده، تهیه کننده و کارگردان آن اصغر فرهادی و به بازیگران آن لیلا حاتمی، شهاب حسینی، میلا زارعی، پیمان معادی، ستاره بیات،  سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی‌اصغر شهبازی، شیرین یزدان‌بخش، کیمیا حسینو و دیگر دست‌اندرکاران فیلم «جدایی نادر از سیمین» تبریک می‌گوییم.

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در یادداشت‌های پراکنده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

One Response to جدایی نادر از سیمین

نظرتان را ابراز کنید