ایرج گرگین درگذشت

ایرج گرگین مرد ِمردستان ِ رسانه‌ها، ما را در میان ِ اینهمه تنهایی، تنها گذاشت. ازاو با کارِکارستانش در رسانه‌ها چه در ایران وبیرون از وطنِ دردمندش آثاری ماندگار به یادگار مانده است. یکی از گفتگوهای چهار گانه با فروغ فرخ زاد و باز خوانی ِشازده کوچولو از آنِ اوست. با صدایی متین وُ مهربان.
شاملو در سوگ عزیزی می‌گفت: “انسان‌هایی از این دست، نمی‌میرند. به ناگهان در میان ما گم می‌شوند”. راست می‌گفت.
گمشدگانی از این دست، با یاد وُ عطر ِعاطفه‌هایشان در ما پیدا می‌مانند.
……………………………………………………………………………………….رضا مقصدی

 

ایرج گرگین روزنامه‌نگار  و از مدیران سابق رادیو تلویزیون ملی ایران و نیز از  نخستین بنیان‌گذاران رادیو در خارج ازکشور ۲۳ دی‌ماه  ۱۳۹۰ در فیرفکس ایالت ویرجنیای شمالی در آمریکا درگذشت. او در سال ۱۳۵۹ از ایران خارج شد و در کالیفرنیا اقامت گزید. در سال ۱۳۶۱ رادیو امید را درجنوب کالیفرنیا بنیان نهاد. در سال ۱۳۷۷ در راه‌اندازی رادیو آزادی (بخش فارسی رادیو اروپای آزاد) در پراگ، جمهوری چک مشارکت داشت و سال ها مدیریت آن را برعهده داشت. این رادیو بعداً تبدیل به رادیو فردا شد. ایرج گرگین در سال ۱۳۸۸ بازنشسته شد و مقیم ویرجینیای شمالی در ايالات متحده شد. او صبح جمعه ۱۳ ژانویه بعد از یک دوره بیماری طولانی سرطان [۹] در بیمارستان فیرفکس در ویرجینیای شمالی درگذشت.»

در انتها متن گفتگوی تلویزیونی مژده زندیه با ایرج گرگین در سوثد خرداد ۲۰۰۹. که فرصتی‌ست برای شنیدن چکیده‌ای از تاریخ رادیو و تلویزیون در ایران از زبان او را برای‌تان نقل می‌کنیم.

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در یادداشت‌های پراکنده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

One Response to ایرج گرگین درگذشت

نظرتان را ابراز کنید