معرفی‌ی شیلا نهرور

 

 صدای خوش شیلا
شیلا نهرور در بندر انزلی گیلان به دنیا آمد.  پس از اتمام دوران دبیرستان راهی‌ دانشگاه پهلوی شیراز شد وتحصیلات خود را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی‌ ادامه داد.  از ابتدای نوجوانی علاقه وافری به موسیقی، زبانهای مختلف و گویش‌های محلی داشت. اصول و مبانی موسیقی را نزد استاد اهانجانیان فرا گرفت و در مراسم مختلفی که توسط گروه هنری خانم اهانجانیان برگزار می‌شد او به عنوان مجری و خواننده همراه پیانو ایفأی نقش میکرد.

او در سال ۱۹۹۵ میلادی به همراه خانواده خود به امریکا شمالی مهاجرت کرد. حرفه اصلی‌ او تخصص در زبأن انگلیسی‌ و ارزشیابی سطح زبان تازه واردین به کانادا است.  وی در تورونتو، تکنیک آواز را نزد  آناهیتا کوتسوزیان فرا گرفت. 
همکاری او با  امیر رهبر، پیانیست و موزیسین ارزنده ورق جدیدی را در زندگی هنری او گشود. امیر و شیلا در مراسم فرهنگی‌ و هنری ایرانی‌ و غیر ایرانی‌ برنامه‌های مشترکی را اجرا کردند. اجرای زنده در سمینار های پزشکی‌، مراسم بزرگداشت استاد عاشور پور، مراسم نوروز و همچنین قدر دانی و بزرگداشت از خواننده قدیمی سلی واثقی از کارهأی برجسته این دو هنرمند بود.  حاصل کار مشترک ایندو آلبوم زیبا و بیاد ماندنی ” جاودانه‌های گیلان”* است با تنظیم امیر رهبربر آثار زنده یاد عاشور پور و ترانه‌های فولکلور دیگر و بازخوانی شیلا که هدیه‌ای‌ست به مادر مهربانش.  
اجرا زنده شیلا  در تلویزیون ناحیه یورک در کانادا، مراسم شب شمال و  parade Persian  نیویورک، از جمله فعالیت های وی جهت شناساندن موسیقی فلک به  جامعه غیر  ایرانی  بوده است . 
  
* تمامی سود حاصل از فروش CD “جاودانه‌های گیلان” به فرزندان بی‌سرپرست گیلان اهدا شده است. 
برای تهیه‌ی این CD  و شنیدن آن و کمک به سازمان فرزندان بی‌سرپرست گیلان می‌توانید به سایت شخصی‌ی خانم نهرور به نشانی‌ی زیر مراجعه کنید.  
 www.sheilanahrvar.com    

برای آشنایی بیش‌تر با شیلا نهرور به متن گفتگوی رایو زمانه با وی به نشانی‌ی لینک زیر گوش نمانید.
  مصاحبه‌ی رادیو زمانه با شیلا نهرور

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در در یک صفحه با یک هنرمند ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

One Response to معرفی‌ی شیلا نهرور

نظرتان را ابراز کنید