شناختنامۀ ایتالو کالوینو

    ترانه مسکوب       

به دنبال انتشار کتاب‌های : « شناخت‌نامۀ ویرجینیا وولف» و « شناخت‌نامۀ رابیندرانات تاگور» از سوی علی دهباشی، کتاب «شناخت‌نامۀ ایتالو کالوینو» به بازار کتاب عرضه می‌شود. این کتاب مرحلۀ صحافی را پشت سر گذرانده و هفتۀ آینده آن را در کتابفروشی‌ها خواهیم دید.

ایتالو کالوینو نویسنده‌ای است تأمل برانگیز و چند وجهی. نمی‌توان با او آشنا شد و به این آشنایی عمق نبخشید. همچنین نمی‌توان تنها به یک اثر از او اکتفا کرد.
کالوینو در ۱۹۲۳ در ایتالیا به دنیا آمد. در ۱۹۴۷ پایان‌نامه‌اش را با موضوع « داستان‌های جوزف کنراد» ارائه کرد. کالوینو در ایران نویسندۀ خوش-شانسی بوده است زیرا توسط مترجمان خوبی ترجمه شده، « ویکنت شقه شده» توسط بهمن محصص از ایتالیایی ترجمه شد و کتاب « شش یادداشت برای هزارۀ بعدی» توسط لیلی گلستان و …
کالوینو از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۷ سردبیر مجلۀ ویتورینی بود.
شناخت‌نامۀ ایتالو کالوینو یکی از یادگارهای شب‌های بخارا است. بی‌شک شصت و پنج شبی که در حوزۀ ادبیات ایران و جهان توسط مجلۀ بخارا برگزار شد، در جریان عمق بخشیدن و گستردگی ذهنیت دوستداران ادبیات نقش به سزایی ایفا کرد.
آنچه دربارۀ ایتالو کالوینو گفتنی و خواندنی است در این مجموعه خواهید خواند .
در ترجمۀ مقالات شناخت‌نامۀ ایتالو کالوینو مترجمانی همچون : رضا سید حسینی، مهدی سحابی، حورا یاوری، ترانه یلدا، بهمن محصص، خجسته کیهان ، آنتونیا شرکاء ، افشین معاصر، امیر مهدی حقیقت، گلبرگ برزین، نیلوفر ذکاوت ، ع.روح‌بخشان و … شرکت کردند.
« شناخت‌نامۀ ایتالو کالوینو» شامل مباحثی در طی مقالات متعدد در شناخت آثار کالوینو ، ترجمه پنج گفتگو با کالوینو و نمونه‌هایی از آثار داستانی و مقالات کالوینو است. همچنین آلبوم عکسی از دوران-های گوناگون زندگی کالوینو در این کتاب آمده است.
و کوتاه آنکه « شناخت‌نامۀ ایتالو کالوینو» شامل بیست مقاله دربارۀ کالوینو و آثارش، ده اثر از نوشته‌های او و پنج گفتگو ، کتابشناسی، زندگی¬نامه و عکس‌هایی از این نویسندۀ منحصر به فرد است.
« شناخت‌نامۀ ایتالو کالوینو» در ۳۴۲ صفحه از سوی انتشارت کتاب خورشید هفته آینده به بازار کتاب عرضه می‌شود.

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در گزارش ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید