خيانت امريكا به هنر، فرهنگ و ادبيات ايران

جهانگيرهدايت
درحالي كه دراكثر دانشگاه‌هاي امريكا يك قسمت زبان وادبيات فارسي برقراركرده و ظاهراً به فرهنگ و ادب ايران و زبان فارسي احترام گذاشته ترويج مي‌كنند عملاً ما با حقايق بسيار تلخي مواجه مي‌شويم كه نمي‌دانيم قسم دانشگاه‌ها رابايد باور كنيم يا دم خروس موسسات امريكايي را .

به احتمال زياد مي‌دانيد ۸ سال است سايت صادق هدايت راه اندازي شده و يك شركت امريكائي به نام eNom.Incorporation به اين Domain‌ سرويس مي‌داده است . از اوايل سال ۲۰۱۰ ناگهان اين موسسه امريكائي به بهانه تحريم ايران خدمات خود را به سايت صادق هدايت قطع و اين سايت را تعطيل كرده است . درمقابل اعتراضات ما هم اين موسسه امريكائي بازي از خودش درآورده و مي‌گويد مرغ يك پا دارد و ايران تحريم شده و ما اهميت نمي‌دهيم سايت مال كيست و كجاست و چه محتوياتي دارد و فقط تحريم مطرح است و حتي پرستوهايي كه درفضاي ايران پرواز مي‌كنند بايداز پرواز تحريم شوند !
ما هرچه متذكر شديم كه آقايان با بستن سايت يكي از معتبرترين نويسندگان معاصرايران كه يك رسانه فقط ادبي است شما داريد مردم ايران ، مردم فارسي زبان ، ادب و فرهنگ ايراني را تحريم مي‌كنيد و نمي‌ گذاريد مردم ايران و دنيا از محتويات اين سايت ادبي فرهنگي استفاده كنند نه تنها هيچ اعتنايي نكردند و آن نخوت و غرور ابلهانه امريكايي برأي العين مشاهده شد بلكه براي آن كه ما و همه را درمقابل كار انجام شده قرار دهند درتاريخ ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ امتياز سايت را به يك شركت تبليغاتي بسيار مبتذل در شانگهاي فروختند و حالا آدم‌هايي از ناكجا آباد چين نام معتبرترين نويسنده ايران را گذاشته‌اند روي سايت بسيار مبتذل تجارتي خودشان !
اين عمل يك شركت امريكايي چه معنا و مفهومي دارد؟ آيا جز خيانت محرز و بلاشك امريكا به مردم ، به ادب و فرهنگ ، به حقوق بشر و دوستداران و علاقمندان صادق هدايت مي‌تواند معناي ديگري داشته باشد ؟
به اين ترتيب شما آقايان كه دراين منطقه هيچ محبوبيتي نداريد حالا ميزان نفرت مردم ، آن هم باسوادها و كتاب خوان ها و تحصيل كرده ها به شما دو چندان مي‌شود .                 
مردم ايران و فارسي زبانان اين منطقه و حتي فارسي زبانان دنيا و ازآن بيشتر طرفداران صادق هدايت درتمام كشورهاي جهان اين خيانت امريكا به فرهنگ وادب و هنرايراني را نخواهند بخشيد و براي آن كه اين نابخردي ازخاطرها نرود ازاين پس درمقدمه تمام كتب صادق هدايت كه درسراسر دنيا منتشر مي‌شوند همه چيز را خواهم نوشت.

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در با هدایت از هدایت ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید