نگاهی به سینما

بخش دوم
………..

……………..

حضور” 4+10″ فیلم جدید مانیا اکبری در جشنواره‌های بین‌المللی

http://www.youtube.com/watch?v=FrR7m05X_w4&feature=share

مانیا اکبری کارگردان «4+10»، سه سال پیش با فیلم اول خود «بیست انگشت» جوایز بهترین فیلم مسابقه‌ی دیجیتال جشنواره ونیز، بهترین بازیگر و بهترین کارگردان جشنواره بارسلونا و جایزه‌ی ویژه‌ی جشنواره‌ی باهاماس را از آن خود کرده بود. او پیش از فعالیت در سینما و حتی همزمان با آن، در عرصه‌ی هنرهای تجسمی و مشخصاً نقاشی کار می‌کرد و با تلفیق این دو زمینه، ویدئوهای هنری متعددی ساخت که در موزه‌ی مشهور تِیت لندن، جشنواره لوکارنو، جشنواره سائوپائولو و… به نمایش درآمدند.
اکبری که فعالیت سینمایی خود را با دستیاری کارگردان و نیز تصویربرداری در مستندهای مهوش شیخ‌الاسلامی (از جمله در مستند ستایش شده‌ی «پیر حرا») آغاز کرد و دو سه سال بعد از آن، در فیلم «ده» ساخته‌ی عباس کیارستمی بازی کرد، فیلم «4+10» را درباره‌ی دوران ابتلایش به بیماری سرطان ساخته است. فیلم که هم آدم‌های واقعی زندگی او (مثلاً پسرش امین ماهر یا خواهرش رویا اکبری) و هم بازیگران حرفه‌ای سینما (بهناز جعفری، مائده طهماسبی و بهاره مصدقیان) جلوی دوربین آن ظاهر می‌شوند، ترکیب کمتر تجربه شده‌ای از همراهی درام و واقعیت است و عملاً در دل گرایش تازه‌ای از روایت سینمایی قرار می‌گیرد که منتقدان نامش را «درام مستند/ docu-dama» گذاشته‌اند.
جشنواره فیلم کرالا امسال برای اولین بار هر دو جایزه‌ی فیلم و کارگردانی را به یک فیلم اهدا کرد. سابقه‌ی حضور فیلم‌های ایرانی در این جشنواره به زمان شرکت فیلم «سفر قندهار» ساخته‌ی محسن مخملباف بر می‌گردد و «4+10» و مانیا اکبری، اولین برندگان ایرانی این جشنواره هستند. از میان برندگان قبلی کرالا در رشته‌ی بهترین فیلم، می توان به «گل‌های شانگهای» ساخته‌ی هوشیائو شین، «مایونز» ساخته‌ی یون این هو، «روزهای سانتیاگو» ساخته‌ی خوزه مندز و «یتیمان آنیانگ» ساخته‌ی وانگ چائو اشاره کرد.
این جشنواره امسال ضمن برپایی بزرگداشت بزرگانی چون پدرو آلمودووار اسپانیایی و یرژی منزل اهل چک، فیلم آخر فیلمسازانی چون برادران تاویانی، کریستین مونیو، یوسف شاهین، آندری زویاگینتسف، کیم کی دوک، بلا تار، لارس فون تریر، ژانگ یی مو و تاکاشی کیتانو را در بخش «سینمای دنیا» به نمایش درآورد.
«10+4»  به غیر از موفقیت‌هایی که در نانت و کرالا کسب کرد، پیش از این در جشنواره‌های سن سباستین اسپانیا و ونکوور کانادا نیز شرکت داشت و جایزه داوران جوان جشنواره سه قاره نانت فرانسه، را هم صاحب شده است.

کیومرث پوراحمد: فیلم بهانه است، عده‌ای به دنبال نابودی کل سینما هستند…

 

ایلنا؛ کیومرث پوراحمد                                                                                                                                                                                                          (کارگردان سینمای ایران) معتقداست که جوسازی‌های اخیر علیه یک فیلم فقط بهانه است و گروهی با یک برنامه‌ریزی حساب شده به دنبال نابودی و تعطیلی کل سینما هستند.
کیومرث پوراحمد با اشاره به فیلم من مادر هستم به کارگردانی فریدون جیرانی؛ گفت: این فیلم بسیار اخلاقی است و هر گونه اعتراضی به این فیلم از بدخواهی و نقشه‌های شومی است که با هدف تعطیلی سینما طراحی شده است.
وی ادامه داد: باید جسارت فریدون جیرانی و غلامرضا موسوی را در ساخت این فیلم تحسین کرد زیرا این فیلم برای خانواده‌های مسلمان ایرانی فیلم خوبی است.
کیومرث پوراحمد با تاکید براینکه اعتراضات فیلم من مادر هستم فقط یک بهانه است، گفت: از مدت‌ها پیش یک طراحی منظم برای نابودی سینمای ایران صورت گرفته و اعتراض به این فیلم کاملا بهانه است. جواد شمقدری و تیم مدیریتی وی مدت‌ها قبل از آغاز دوران مدیرتیشان تمام تلاش خود را کردند تا فیلمسازانی را که در سینماهای آن استخوان خرد کرده‌اند؛ کنار بگذارند تا فیلم‌های قوی ساخته نشود.
وی ادامه داد: نتیجه عملکرد آنها ساخت فیلم‌های یک بار مصرف و بی خاصیت شد و بودجه‌ها به کسانی داده شد که به اصطلاح خودی بودند اما آثاری که ساخته شد فقط یک بار مصرف بود.
پور احمد با اشاره به لزوم اتحاد سینماگران گفت: در هر صنفی آدم خوب و بد وجود دارد در صنف ما نیز آدم‌هایی که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند؛ وجود دارد اما ما باید با هم متحد باشیم و سینما را حفظ کنیم زیرا اگر سینما از بین برود حتی آن کارگردان سودجو نیز وجود نخواهد داشت.


حضور “آیینه‌های روبرو” در فستیوال‌های بین المللی

با دعوت سه فستیوال فرانسوی، یک فستیوال آلمانی، یک فستیوال کره‌ای، یک فستیوال هندی و یک فستیوال ایتالیایی، تعداد فستیوال‌های نمایش دهنده “آینه‌های روبرو” از مرز شصت و چهار فستیوال گذشت. پس از موفقیت‌های جهانی “جدایی نادر از سیمین” فیلم سینمایی “آینه‌های روبرو” تاکنون بیشترین تعداد حضور در عرصه‌های بین المللی را در میان تولیدات سال‌های اخیر سینمای ایران داشته است.
“آینه های روبرو” که هنوز اکران آن در سئانس‌هایی از سینماهای آزادی، ملت، زندگی، سپیده، فرهنگ و موزه سینما ادامه دارد، در حال حاضر در شهرهای اصفهان،

ناصر تقوایی در مورد مجموعه داستان “تابستان همانسال” می‌گوید:

 

http://dibache.com/text.asp?cat=8&id=365

مجموعه داستانی “تابستان همانسال” حدود چهل سال قبل توسط “ناصر تقوائی” نوشته شده است و پس از گذشت سالیان درازی امروزه دوباره مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بحث و گفتگوهای زیادی پیرامون آن با ناصر تقوائی در سایت‌های اینترنتی و روزنامه‌ها براه افتاده است. در اینجا توجه شما را به قسمت کوچکی از مصاحبه روزنامه “وقایع اتفاقیه” را با ناصر تقوائی” پیرامون کتابش که در سایت “دیباچه” در قسمت “گفتگو با دیگران” چاپ شده است جلب می‌نمائیم:

تقوائی می‌گوید:

«تمام داستان‌های كوتاهی كه نوشته‌ام حاصل 2 يا 3 سال كار ادبی است. بعد از آن سراغ سينما رفتم و در همان وادی هم ماندگار شدم. اما زمانی كه با صفدر تقی‌زاده آشنا شدم به دريافت‌های تازه‌ای از ادبيات رسيدم. تا پيش از آن يعنی در سال‌های آخر دبيرستان طبق معمول يك‌سری داستان‌های رمانتيك تخيلی می‌نوشتم كه اكثراً دريايی بودند. اما خودم هم می‌دانستم كه قلابی‌اند. شانسی كه آوردم آشنايی با تقی‌زاده بود كه چند تا از آخرين نوشته‌های مرا خواند. او هم نه اين‌كه آن‌ها را بپسندد اما لابد فهميد كه جوهره‌ای در درون آن‌ها هست كه مرا تشويق كرد و آثار ادبی روز جهان را در اختيار من گذاشت. به اين ترتيب من با آثاری مواجه شدم كه ترجمه‌های بسيار موفقی داشت. فكر می‌كنم يكی از شانس‌هايی كه نويسندگان آمريكايی در ايران آوردند اين بود كه آثارشان واقعاً به دست مترجمان طراز اولی  ترجمه شد. چون اين مترجمان علاوه بر ترجمه محتوای آن داستان‌ها فرم نوشتن‌شان را هم به خوبی توانسته بودند به ترجمه دربياورند و به اين ترتيب آشنايی من با اين فرم‌ها از اين طريق صورت گرفت.»

 

«فرمی كه داستان‌های «تابستان همان سال» در آن روایت شده فرمی بود كه در آن زمان اصلاً تجربه نشده بود
هنوز هم من البته با آن نوع فرم در كار نویسنده‌ای روبه‌رو نشدم. این داستان‌ها سرگذشت چند رفیق است كه در هر داستان یكی از آنها به روایت چگونگی مرگ یكی دیگر می‌پردازد و جالب اینجاست كه مثلاً در داستان دوم وقتی راوی حكایت مرگ یكی از دوستانش را تعریف می‌كند همان شخصیت در داستان مثلاً چهارم به روایت مردن یكی دیگر از رفقایش می‌پردازد و با خواندن این مجموعه خیلی‌ها این تصور برایشان پیش آمد كه داستان‌ها به صورت منظم و به هم پیوسته در یك برهه زمانی خاص نوشته شدند ولی اصلاً این طور نبود. تنها ربطی كه هنگام نوشتن این داستان‌ها در من وجود داشت فرم آن‌ها بود كه در ذهنم تداعی شده بود.»

دیو بروبک خالق Take Five درگذشت  – Dave Brubeck)۱۹۲۰-۲۰۱۲)

اجرای Take Five  در سال 1966 : http://www.youtube.com/watch?v=faJE92phKzI

دیو بروبک خالق “برداشت پنج”(Take Five)  در سال ۱۹۵۹ از معروف‌ترین اجراهای موسیقی جاز و یکی از پرفروش‌ترين ‌آهنگ‌های جاز دنيا، در اوائل ماه دسامبر گذشته درگذشت.  ديو بروبك بعد از لوئی آرمسترانگ، دومين جازيست جهان بود كه با خلق بيش از ۲۵۰ قطعه موسيقی جاز، در ۹۲ سالگی درگذشت. او تا سال گذشته همچنان تولید می‌کرد و برای بسیاری از فیلم‌های سینمائی و سریال‌های تلوزیونی موسیقی ساخته است.
كمتر كسی‌ست در جهان كه قطعه Take five را نشنيده باشد و يا بشنود و تحت تاثير قرار نگرفته باشد. شاهرخ گلستان نیز از موسیقی زیبای Take Five  برای مجموعه “فانوس خیال – سرگذشت سینمای ایران” بخوبی و زیبائی تمام استفاده کرده است.

دیو بروبک نفر دوم از چپ در کاخ سفید (۲۰۰۹) بهمراه رابرت دنبرو، بروس اسپرینگستین، مل بروکس و پرزیدنت اوباما

در سال ۲۰۰۹ در کندی سنتر در حضور پرزیدنت اوباما و میشل اوباما جایزه مخصوص و بزرگداشت یک عمر فعالیت در موسیقی را دریافت داشت. او از موزیسین های مورد علاقه وودی آلن بوده و وودی آلن از آهنگ معروف Take Five او در دو فیلمش استفاده برده است و برای فیلم “هانا و خواهرش” هم از “بروبک ” بعنوان آهنگ‌ساز اصلی فیلم استفاده کرده است. همچنین موزیک آخرین اثر برناردو برتولوچی فیلم‌ساز شهیر ایتالیا برای فیلم ” این لند(Inland)  در سال ۲۰۰۶  نیز از بروبک بوده است. از ویژه‌گی‌های زندگی بروبک زندگی زناشوئی او با تنها همسرش برامدت ۷۰ سال است که در دنیای هنر و اینترتینمنت تقریبا بی سابقه است. از شش فرزند بروبک پنج نفرشان مانند پدر به کار موسیقی اشتغال دارند و پسر بزرگ او “داریوش Darius” نام دارد.

چند نقد کوتاه بر “من مادر هستم” فریدون جیرانی

فیلم “من مادر هستم” آخرین ساخته فریدون جیرانی در ایران سر و صدای زیادی برپا کرده است و نمایش آن قبل از اکران عمومی با عکس‌العمل‌های شدید نمایندگان گروه‌های ضربت و حاکمان جهل و جنون مواحه شده است. با این‌همه گروهی از سینماگران و نقادان فیلم نظرهائی در باره این فیلم داده‌اند که توجه شما را به شماری از آن‌ها به طور مختصر جلب می‌نمائیم:

امیر قادری (کافه سینما):                                                                                                                          “سال‌هاست منتظرم که فریدون جیرانی فیلم خوب‌‌اش را بسازد؛ و تا قبل از من مادر هستم این اتفاق نیفتاده بود.من مادر هستم، همان ملودرام جنایی تلخ اجتماعی خون آلود جذابی است، که سال‌های سال فریدون جیرانی می‌خواست بسازد و نتوانسته بود. این قدر اصرار کرد که به نتیجه رسید.”

رضا منتظری‌(پرده سینما):
“من مادر هستم پر از سکانس های طلایی و درخشان است که اغلب آن‌ها تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان فیلم باقی خواهند ماند از جمله این سکانس‌ها می‌توان به سکانس دیدار پدرام، نادر و ناهید با آوا در حالی که چند دقیقه بعد به طناب‌ِ دار سپرده می‌شود اشاره کرد، سکانسی احساسی که مطمئناً اشک هر مخاطبی را در رابطه با این عمل ناجوامردانه و همچنین ترحم نسبت به دخترکی بی گناه در خواهد آورد.”
مسعود فراستی‌‌(هفت):
“به نظرم فیلم من مادر هستم فیلمی است علیه خیانت و روابط بی‌بند و بار بین اقشار مرفه تازه به دوران رسیده مدرن‌زده و در واقع شبه مدرن امروز. و مهم‌ترین فیلم سینمای ایران در این موضوع است و كسانی كه بر علیه این فیلم موضع می‌گیرند اكثرا فیلم را ندیدند و طبق معمول دارند سیاسی كاری و یاركشی سیاسی می‌كنند برای  زدن این فیلم، مسئله فرهنگ ندارند.”

                                                                             مسعود فراستی در برنامه “هفت”

البته باید اذعان داشت که این آقایان که در برنامه “هفت” بعنوان منقدان فیلم شرکت می‌کنند از آنچنان دانش و بینش سینمائی برخوردار نیستند. نگاه کنید به قسمتی از مقاله “محسن خیمه دوز” در فیس بوک:

برنامه سينما هفت شبكه ۳ با حضور دو نابغه نقد فيلم، فراستی و قادری، شاهكاری از تحليل و بررسی فيلم و سينما در ايران ارائه می‌دهند….
برخي از عبارات گهربار اين افراد در اين برنامه :
– فلان فيلم فيلم خوبی نيست…چون فيلم محبوب من نيست…
– ما در ايران سينما نداريم چون در سال من دو فيلم را تاييد می‌كنم و ايشان ( منتقد روبروئی ايشان) سه فيلم را… پس سينماگران بايد سعی كنند سينما داشته باشيم…
– ما زمانی سينما خواهيم داشت كه كمپانی داشته باشيم…

نخستین عکس از جدید‌ترین فیلم اصغر فرهادی منتشر شد

سینمای ما- نخستین عکس از جدید‌ترین فیلم اصغر فرهادی با عنوان Le Passe را سایت‌های فرانسوی منتشر کردند و خیلی زود این عکس در وبلاگ‌ها و دیگر سایت های فرانسوی و انگلیسی زبان به اشتراک گذاشته شد.
در فیلم جدید اصغر فرهادی که داستانش در فرانسه می‌گذرد، بره نیس بژو (بازیگر فیلم هنرمند)، طاهر رحیم، علی مصفا و بابک کزیمی نقش افزینی می‌کنند.

فیلمبرداری فیلم جدید اصغر فرهادی در پاریس ادامه دارد. این پروژه ۱۷ مهرماه در فرانسه کلید خورده و طبق برنامه ریزی اولیه فیلمبرداری آن تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت. فیلم جدید فرهادی همان طور که پیش از این عنوان شده بود یک ملودرام مدرن شهری در حال و هوای «جدایی نادر از سیمین» است.
فیلم داستان زوجی است که بعد از سال‌ها زندگی که حاصلش دو فرزند است زندگی آرامی ندارند. مرد (علی مصفا) بعد از سال‌ها اختلاف همسرش (بره‌نیس بژو) را رها کرده و به ایران برمی‌گردد. همسر او با مردی فرانسوی (طاهر رحیم) آشنا شده و آن مرد وارد زندگی‌اش می شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می نویسد و از او تقاضای طلاق می کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و یک تازه‌وارد را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و …
خبرهائی از فستیوال فیلم ساندس

معروف‌ترین جشنواره جهانی سینمای مستقل بنام ساندنس فیلم فستیوال در بخش‌های مستند، درام و فیلم‌های آمریکایی و بین المللی هر ساله در ماه ژانویه در شهر پارک سیتی واقع در ایالت یوتا در آمریکا برگزار می‌شود. جشنواره ساندنس مکانی برای نمایش فیلم‌های کم‌هزینه و آثار ساخته شده خارج از سیستم جریان روز هالیوود است و برندگان آن جایگاهی خاص در میان فیلم‌های هنری پیدا می‌کنند.  فیلم‌های بسیاری از فیلمسازان مشهور جهان همچون؛ کوئنتین تارانتینو، استیون سودربرگ، جیم جارموش و کوین اسمیت برای نخستین‌بار در این جشنواره به نمایش درآمد و به شهرت رسیدند.

درجشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۳فیلمی از زندگی “استیو جابز” به همین نام بروی پرده خواهد رفت.  “استون کوچر” هنرپیشه معروف سریال “دو مرد و نیم” تلوزیون در کاراکتر رئیس کمپانی اپل “استیو جابز” ظاهر میشود. در جشنواره امسال در قسمت مسایقه هشت فیلم از فیلمسازان زن دنیا شرکت دارد در حد خود رکوردی است در جشنواره‌های فیلم دنیا.

جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۳ اولین عکس از “اشتون کوچر” را در کاراکتر رئیس کمپانی اپل “استیو جابز” به نمایش گذاشته است.


فیلم «جابز» را “جاشوآ مایکل استرن” کارگردانی کرده و “مت ویتیلی” فیلمنامه آن را نوشته است.
علاوه بر “اشتون کوچر” بازیگرانی چون “درموت مولرونی”، “ماتیو مودین”، “جیمز وودز”، “لوکاس هاس” و ” جاش گاد” نیزدر این فیلم حضور دارند. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس خارج از مسابقه اکران خواهد شد. فیلم «جابز» در کنار فیلم‌هایی چون «زادگان» و «مرگ ضروری چارلی کانتریمن» به نمایش در خواهد آمد.

موسسه ساندنس از سال ۱۹۸۱ به عنوان یک سازمان بین‌المللی و غیرانتفاعی برای پیشرفت حرفه قصه‌گویی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شد. جشنواره فیلم ساندنس (Sundance Film Festival) نیز در سال ۱۹۸۴ توسط رابرت ردفورد بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما زیر نظر این موسسه راه‌اندازی شد و رفته رفته به بزرگترین اجتماع برای فیلم‌های مستقل تبدیل شد.  اما پیشینه جشنواره به سال ۱۹۹۱باز می‌گردد. در آن سال رسما به عنوان جشنواره فیلم ساندنس نام گذاری شد و هدف آن حمایت از فیلم‌ها و فیلمسازان مستقل عنوان شد.

 

معرفی تعدادی از فیلم‌های جدید در ماه ژانویه 2013

LUV

                                                                                http://www.youtube.com/watch?v=eZzTw9ysFZw

فیلمی است از سینمای مستقل . داستان گذران یک روز از زندگی یک نوجوان ۱۱ ساله بنام “وودی” است با عمویش “وینست” که پس از ۸ سال دوری و محکومیت در زندان، به تازگی به جمع خانواده بازگشته است. درامی است درباره دو نسل و تاثیرشان بر یکدیگر و انتقال تجربه، احساس و نیازهای‌شان به یکدیگر. فیلم توسط  “شلدون کندیس” کارگردانی شده است و در آن “مایکل راینر جونیر” و “دنیس هیزبرت” بازی دارند

Prosecuting Casey Anthony

http://www.youtube.com/watch?v=61ZLcRCJ3V8

http://www.youtube.com/watch?v=4WRilDxgyko

“تعقیب کیسی انتونی” از روی کتاب دادستان پیشین “جف اشتون” بنام “برخورد عدالت” (Impact Justice)  ساخته شده است و “راب لو” در نقش خود جف اشتون در این فیلم نیمه مستند بازی می‌کند. داستان فیلم مربوط به “کیسی آنتونی” و محاکمه او به اتهام قتل دختر دوساله‌اش “کی لی” در سال ۲۰۰۸ می‌باشد. “کیسی انتونی و دادستان جف اشتون خود نیز هم در نقش خودشان در این فیلم بازی می‌کنند و هم اپیک‌های مستند ویدیوئی زیادی از آنان در این فیلم بنمایش در می‌آید. کارگردانی این فیلم توسط “پیتر وارنر” انجام گرفته است.

Movie 43

https://www.youtube.com/watch?v=A9fBCkwDW8c

“فیلم ۴۳” کمدی غیر متعارفی است از ذهن پیچیده “پیتر فارلی” نویسنده داستان. بسیاری از بازیگران سرشناس هالیوود در این اثر حضور دارند و نمائی کمیک از عشق و سکس و سایر مسائل مورد علاقه پیر وجوانان و نوجوان را با ریتمی تند و با سرعت بیان می‌دارند. کارگردانان فیلم “استیون بیل” و “استیو کار” هنرپیشگان هالیوود را غافالگیر کرده و آنها را در گوشه‌ای گیر می‌اندازند که بطرزی احمقانه و شاید دیوانه‌وار سخن بگویند. کمدی زیبائی‌ست با پرسوناژهای متفاوت و متنوع و بیشتر به یک مستند تجربی می‌ماند البته با حضور بسیاری از حرفه‌ای‌های سینما. “الیزابت بنکس”، “اما استون”، ” هالی بری”، “کریستین بیل”، “ریچارد گیر”، “کیت وینتزل” و بسیاری دیگر در این فیلم حضور دارند.

Noobz

 

https://www.youtube.com/watch?v=0NH5OhkLQzM

“نوبز” کمدی تلخی است از رقابت‌ها و وقایع داخلی مسابقات نمایشی در آمریکا. چهار رفیق برای شرکت در مسابقات نهائی ویدیو گیم راهی لس آنجلس می‌شوند هرکدام از این چهار بازیکن دچار مشکلات فراوان داخلی و خانوادگی ناشی از اعتیاد آنها به ویدیو گیم هستند. رقابت‌ها قبل از مسابقه و از همان مسیر راه شروع می‌شود و این چهار بازیگر هرکدام بنوعی با رقبای خود آشنا و در جنگ و گریز قرار می‌گیرند که خود فیلم در کل به یک ویدیو گیم بیشتر شباهت پیدا می‌کند. “جیسن موز”، “مت شیولی”، موسز آریاس، و “گاسپر ون دین بازیگران کمدی “نوبز” می‌باشند.

Hansel and Gretel: Witch Hunters

https://www.youtube.com/watch?v=p6wk1XySBTk

“جرمی رینر” که با فیلم برنده اسکار “هرت لاکر” چند سالی است به معروفیت رسیده و خود نیز کاندید اسکار شده بود اکنون بدل به یکی از ستارگان فیلم‌های اکشن و ماجراجوئی شده است. همین امسال نیز نقش آفرینی او را بجای “مت دیمن” در آخرین فیلم از سری “جیسن بورن” را شاهد بوده‌ایم.  بسیاری او را هنرپیشه‌ای قوی و صاحب سبک حتی برای فیلم‌های اکشن به حساب نمی‌آورند. داستان قدیمی “هنزل و گرتل” با فرمی امروزین و نوستالوژیک به فیلمی اکشن و تخیلی تبدیل شده است که “جرمی رینر نیز در نقش هنزل در آن بازی دارد و “جیما اترتون” در قالب خواهرش “گرتل” نیز ظاهر می‌شود. کارگردانی این اکشن هالیوودی با “تامی ویرکولا” ست و این فیلم محصول  کمپانی پارامونت پیکچرز می‌باشد.

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در نقد سینما ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید