روز جهانی رفع خشونت علیه زنان

از سال ۱۹۸۱، ۲۵ نوامبر هر سال (معادل پنجم آذر) به عنوان روز جهانی رفع خشونت علیه زنان برگزیده شده است. این روز برای یادآوری عزم همگانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان انتخاب شده است. شورای عمومی سازمان ملل متحد در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۹ نامگذاری این روز را به عنوان روزی جهانی تصویب کرد

انتخاب این تاریخ به خاطر یادآوری‌ی تجاوز و قتل وحشیانه سه خواهر فعال سیاسی‌ی اهل جمهوری دومینکن به نام‌های پاتری، مینروا و ماریا ترزا میرابل  توسط حکومت وقت آن کشور می‌باشد.

نامه‌ی حبیب در این روز ویژه ضمن یادآوری‌ی خاطره‌ی تمامی‌ی زنانی که در راه احقاق حقوق حقه‌ی خود و دیگر زنان تحت ستم جان خود را از دست داده‌اند و یا در زندان‌ها اسیرو یا مورد اذیت و آزار قرارمی‌گیرند ضمن آرزوی روزهای روشن برای همه‌ی زنان ایرانی و سایر کشورهای جهان امیدوار است که حکومت‌هایی که به نام‌ها و بهانه‌هایی مختلف، حقوق مسلم زنان کشورشان را پایمال نموده و با تصویب قوانین مردسالارانه اجازه می‌دهند که واپسگرایان فرصت‌طلب به گونه‌های متفاوت به خواهران و مادران آن جوامعِ ظلم و تجاوز کنند به دریای پرتوان این نیروی خلاق و شکوفا پیش از آن که دستخوش قهر آن شوند ایمان آورده در راه به‌سازی شرایط زندگی زنان کشورشان اقدام نمایند.

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در یادداشت‌های پراکنده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید