دفتر هنر

دفتر دهخدا

دفتر هنر ویژه‎ی علامه‌ علی‌اکبر دهخدا بعد از دوسال تلاش خستگی‌ناپذیر بیژن اسدی‌پور پس از شماره‌ی ۲۰‌ام ( دفتر ویژه‌ی توفیق‌)، و نیز ماه‌ها کار تهیه‌ و مطالعه شعرها و مقالات رسیده و و و  ….پیش از آن، در اوایل خرداد ماه منتشر شد.

این شماره‌ی دفتر هنر را با توجه به اعتبار نام شریف دهخدا و اشعار و مطالب متنوع ارایه شده به جرأت می‌توان بهترین شماره‌ی دفاتر گرامی هنر دانست. به اعتقاد من بیژن اسدی‌پور با این شماره jack pot زده و به قول ما ایرانی‌ها ۲۱ آورده است. 

شماره‌ی ۲۱ام دفتر هنر مانند دیگر شماره‌های پیش‌تر منتشر شده، امضای بیژن اسدی‌پور را بر خود دارد و مثل  طرح‌ها و طنزهای او احتیاج به ذکر نام بیژن را ندارد چرا که امضای او ویژه‌گی‌های کار اوست که در جای جای صفحات این نشریه که با وسواس خاصی انجام و دنبال شده دیده می‌شود.

شماره‌ی اخیر دهتر هنر چون شماره‌های گذشته شامل صفحات سفید و رنگی‌ست که هرکدام ویژه‌ی مطالب متفاوتی هستند. اما صفحاتی را که نمی‌شود از آ‌ن‌ها گذشت و نگفت آرشیو عکس است که بیژن گرامی در آن تصاویر شخصیت‌های هنری‌ی مختلفی را ارایه می‌دهد که بسیار دیدنی و استثنایی هستند.  حالا که صحبت از آرشیو عکس شد باید یادآوری کنم که هر یک از این تصاویر حاصل‌ ساعت‌ها کار خستگی‌ناپذیر لکه‌گیری و آماده‌سازی آن‌ها توسط بیژن عزیز که با حوصله واقعأ بی‌مانندی آن را شخصأ انجام می‌دهد است می‌باشد. گفتم شخصأ، یادم آمد که بگویم که همه‌ی کارهای این دفاتر از حروفچینی و تایپ و دیزاین تا هزینه‎ی سنگین چاپ  و انتشار توسط شخص اسدی‌پور عزیزانجام می‌شود که متأسفانه با تقاضاهای غیرمنطقی بعضی از دوستان بار مالی‌ی این کار را بردوش خسته‌ی او سنگین‌تر می‌کند .  

نکته‌ای دیگری که در این دفاتر چشمگیر و قابل توجه است موضوعات و اشخاصی‌ست که بیژن گرامی به آن‌ها می‌پردازد. دفترهای هنر که ویژه‌نامه‌ی بیست و یکم آن به علامه‌ی فقید علی‌اکبر دهخدا تعلق دارد با سلیقه‌ و انتخاب خاص بیژن اسدی‌پور انجام شده‌اند و او تنها به نقش این‌ اشخاص و موضوعات در ادبیات و هنر و نهایتأ صلاح کشورمان ایران، عنایت داشته است.

در چهار شماره‌ی آخر دفتر هنر همراه با CD و DVD بوده است که این نشریه را چنانکه بیژن اسدی‌پور می‌خواند «خواندنی، شنیدنی و دیدنی» می‌کند و در جای خود بسیار یونیک و بی‌همتا می‌باشند.

بیژن هنرمند آرامی‌ست که غیرممکن‌ها را بی‌سر و صدا ممکن می‌سازد! باور نمی‌کنید نگاهی بیاندازید به شماره‌های دفتر هنر و طرح‌ها و طنزهای او.

برای حسن ختام و احترام به علامه دهخدا و بیژن اسدی‌پور عزیز زندگینامه‌ی خودنوشت دهخدا را از این شماره‌ی دفتر هنر برای‌تان نقل می‌کنیم.

  احوال خصوصی 1

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در دفتر هنر, یادداشت‌های پراکنده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید