پادکست شعروفون

Sherophone Podcast: Mana Aghaee & Leila Farjami

در این شماره به معرفی‌ای مختصر ازمجله‌ی مجازی و صوتی‌ی پادکست شعروفون می‌پردازم.

این سایت که هر دو هفته به کوشش و تلاش پی‌گیر دو شاعره مهاجر ایرانی لیلا فرجامی مقیم امریکا و مانا آقایی که در سوئد زندگی می‌کند، منتشر می‌شود مجموعه‌ی شنیداری‌ی شعری‌ی ارزشمندی است که می‌تواند در آینده مرجع با ارزشی از اشعار شعرای ایرانی و غیرایرانی برای دوستاران شعر و دانش‌پژوهان ادبیات قرار گیرد. در پشتیبانی از این‌ کار شرافتمندانه‌ی ادبی کم‌ترین کاری که ما راهیان شعر و ادبیات می‌توانیم بکنیم این است که آن را در سایت‌های شخصی‌ی خود لینک کنیم و از آن با دوستان‌مان بگوییم.

پادکست شعروفون تاکنون ۲۲ شماره منتشر کرده است که به معرفی ۴۴ شاعر ایرانی و دیگر کشورهای جهان پرداخته است.

برای معرفی بهتر پادکست شعروفون از خود این سایت یاری می‌گیریم و آن‌چه را که دوستان شاعرمان لیلا فرجامی و مانا آقایی گردانندگان این سایت در بخش “در باره‌‌ی شعروفون” گفته‌اند برای‌تان نقل می‌کنم.

**********************

شعروفون، صدای شعر ایران و جهان، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ توسط دو شاعر و مترجم ایرانی – مانا آقایی و لیلا فرجامی – پایه‌گذاری شده و پادکستی‌ست مستقل و غیرانتفاعی که با هزینه‌ی شخصی اداره می‌شود. شعروفون هر دو هفته یکبار حدوداً پانزده دقیقه با اجرای اشعاری از ایران و جهان با شما خواهد بود. در هر برنامه یک شاعر ایرانی و یک شاعر خارجی توسط ما معرفی شده و آثاری از آنها خوانده خواهد شد. راه‌اندازی شعروفون با اهداف زیر صورت گرفته است:

۱. ایجاد آشنایی بیشتر مخاطبین با شعر ایران و جهان
۲. ایجاد یک شبکه‌ی ارتباطی عمومی و ضروری میان مخاطبین و آثار شاعران ایرانی و غیرایرانی
۳. معرفی شاعران ایرانی و غیر ایرانی به صورت مستمر و شفاهی و قابل دسترس برای همگان
۴. ایجاد پیوند عمیق‌تر و گسترده‌تر شاعران و نویسندگان ایرانی با ادبیات جهان از طریق ترجمه و معرفی آثار معاصر
۵. معرفی استعدادهای جوان شعر ایران به شنوندگان

شعروفون تنها به معرفی و اجرای اشعار شاعرانی که توسط مدیریت پادکست انتخاب شده‌اند می‌پردازد و در راستای رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای، خود را از پذیرش آثار ارسال شده توسط شنوندگان معذور می‌داند اما از کلیه‌ی نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده با روی باز استقبال می‌نماید.

واژه‌ی شعروفون مرکب از دو واژه‌ی «شعر» و «فون» (به معنای صدا) می‌باشد و توسط گردانندگان این سایت و با الهام از واژه‌ی «گرامافون» ساخته شده است. از کلیه‌ی دوستانی که شعروفون را حمایت و پشتیبانی معنوی نموده و یا با اضافه کردن لینک این پادکست در وبگاه خود و معرفی آن به دیگران از هر طریق دیگر، به گسترش آن یاری می‌رسانند، تشکر می‌کنیم.

مانا آقایی و لیلا فرجامی

نقل از پادگست شعروفون

آخرین شماره‌ی پادگست شعروفون را می‌توانید در ویدیوی زیر ببیند

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در یادداشت‌های پراکنده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید