معرفی‌ی شاهکار بینش‌پژوه

شاهکار بینش پژوه(زاده ۲۲ آذر ۱۳۵۱ در تهران – ) ترانه سرا، خواننده و آهنگساز سبک رپ و پاپ ایرانی است. وی دارای تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس در رشته جغرافیای اقتصادی و دکترای تخصصی(ph.d) در رشته برنامه ریزی شهری می‌باشد.

از آثار وی در زمینه شعر و ترانه می‌توان به مجموعه ترانه‌های کافه نادری و دست‌هایت را دوست می‌دارم و در زمینه خوانندگی و آهنگسازی به آلبومهای اسکناس و ادبیاتی دیگر اشاره کرد. آلبوم اسکناس با آهنگسازی و تنظیم بهروز صفاری در سبک رپ آلبوم منحصربه فرد و موفقی شمرده می‌شود. وی در آلبوم‌هایی چون عشق الهی، ای عاشقان، حال من بی تو و نهان مکنعلیرضا عصار را به عنوان ترانه سرا همراهی کرده، ولی بیشتر شهرت او به‌خاطر آلبوم اسکناس است.

تاکنون ۵-۶ تا کتاب  از وی منتشر شده است. کافه نادری مجموعه‌ای از ترانه‌های اوست که به چاپ هفتم هم رسيد. دست‌هايت را دوست می‌دارم، اولين مجموعه‌ای است  که منتشر کرده که مجموعه‌ی اشعار سفيد اوست. کتابی به نام آقای نخست وزير-ترجمه‌ی اشعار برتولت برشت ابديت يک بوسه، بهترين شعرهای پابلو نرودا، شاعر آزاده ی شيليايی.

من سياسی نيستم، مجموعه‌ی شعر سفيد وبی شعورستان، مجموعه‌ی ترانه‌های اوست که  اجازه اتنشار نيافته‌اند.

وی همچنین می‌گوید: کتابی از مجموعه بهترين شعرای امريکايی  با عنوان تبار انسان که نقد اجتماعی بود که اجازه انتشار نيافت.

حدود ۲ سال است که کتابی منتیر نکرده و وی‌گوید ديگر ميلی هم به انتشار آثار دیگری ندارد.

شاهکار بینش پژوه در خرداد ماه سال ۱۳۸۸ با اجرای آهنگ “سر اومد زمستون” در حمایت از میرحسین موسوی مجدداً به سرفصل اخبار آمد.

*******

اجرای آهنگ می‌میرم توسط این خواننده جوان با همخوانی‌ی  یک خواننده‌ی ‌ترک به همراهی‌ی ارکستر سمفونی‌ی اتریش و ارکستر سمفونی‌ی ایروان را برای آشنایی بیش‌تر با این هنرمند برای‌تان می‌آوریم.

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در در یک صفحه با یک هنرمند ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید