معرفی‌ی سپیده رئیس‌سادات

با تشکر ازدوست‌مان حسین توسی برای ارسال ویدیوی زیر

Sepideh Raissadat

http://www.youtube.com/v/MGeuL65bvCY?fs=1&hl=en_US

سپيده رئيس‌سادات در سال ۱۳۵۹ در تهران به دنيا آمد. چهار، پنج ساله بود که درک و علاقه او نسبت به موسيقی اصيل و آواز خوشش مورد توجه فرود گرگين‌پور قرار گرفت و از آن زمان آواز و نواز بزرگان موسيقي ايران (بنان، عبادی، پريسا، شجريان، …) او را شيفته موسيقی اصيل نمود. مادرش پيوسته و در کليه مراحل آموزش موسيقی يار و همراهش بوده و پدرش که به اميد پزشک شدن او دل بسته بود با توجه به علاقه و عشقش به موسيقی از هرگونه کمک و کوشش برای فراگيری‌های او در زمينه موسيقی فروگذار نکرد.

از نه سالگی آموزش رديف آوازی به روايت مرحوم محمود کريمی را نزد خانم پريسا آغاز نمود و همزمان در فراگيری و اجرای تصنيف‌های سنتی زير نظر جواد لشگری و ميلاد کيايی کوشيد.
سلفژ غربی را نزد ايرج برخوردار فرا گرفت و نواختن سه تار را نزد ارشد تهماسبی و مسعود شعاری آغاز نمود.     
در شانزده سالگی راهنمايی‌های پرويز مشکاتيان پيوند او را با موسيقی بيش از پيش هماهنگ ساخت و برای نخستين بار اثر کنچ صبوری را با آهنگسازی پرويز مشکاتيان و همخوانی علی رستميان اجرا نمود. در همان سال کنسرتی به مدت پنج شب در فرهنگسرای نياوران با گروه نوروز برگزار کرد. در سال ۱۳۷۷ خورشيدی در رشته گرافيک از هنرستان آزادگان فارغ التحصيل گرديد و در سال ۱۳۸۱  خورشيدی موفق به دريافت ليسانس در رشته نقاشی شد.
از سال ۱۳۸۲ در دانشکده ادبيات و فلسفه دانشگاه بولونيا در ايتاليا در رشته موزيکولوژی به تحصيل پرداخت و از همان سالها به ديدار محمدرضا لطفی شتافت که در آن زمان در کشور سويس اقامت داشت. استاد لطفی با دلسوزی فراوان اصول و ظرافت‌های آوازی را به او آموخت.
در ايتاليا با اجرای کنسرت‌های متعدد با آهنگسازان ايرانی و غير ايرانی در آشنايی بيشتر مردم آن مرز و بوم با موسيقی ايرانی کوشش نمود.

منبع وب سایت شخصی‌ی سپیده رئیس‌سادات

درباره Habib

متولد سال ۱۳۳۰ رشت استان گیلان- کسب لیسانس از دانشگاه ملی ایران- کوچ به ینگه دنیا سال ۱۳۶۵ و اقامت در کالیفرنیا-چاپ اولین کتاب شعر بنام (الف مثل باران) در سال ۱۳۸۴ در ایران توسط انتشارات شاعر امروز.
این نوشته در در یک صفحه با یک هنرمند ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

نظرتان را ابراز کنید